Steentjes - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Kristy Lammeren - WaarBenJij.nu Steentjes - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Kristy Lammeren - WaarBenJij.nu

Steentjes

Door: Kristy van Lammeren

Blijf op de hoogte en volg Kristy

13 Juli 2006 | Nederland, Utrecht

Tijd vliegt... Zo zat je in Nepal, zo zit je al weer een paar maanden in Nederland. Het lijkt alsof ik er nooit weggeweest ben! De Hollandse hectiek is er weer in geslopen en alles blijkt en blijft hetzelfde. Het leven gaat gewoon door. Alles en iedereen gaat zijn of haar gangetje. Hier in Nederland, maar ook in Nepal. Veel e-mails gaan heen en weer tussen beide NE-landen. Over de dagelijkse dingen, de kritieke politieke situatie in Nepal die eindelijk weer een beetje gestabiliseerd is, over de nieuwe vrijwilligers, over de schoolkinderen en natuurlijk over de financiele steun aan de school.

Eindelijk kan ik jullie heel goed nieuws brengen: de toiletten zijn af! Het was het wachten waard, want ze zijn echt schitterend geworden. (zie de foto's bij dit bericht) Jong en oud, man of vrouw, alle leerlingen kunnen met een gerust hart naar de wc! Met het science lab gaat het ook de goede kant op. Het lokaal is nu zo goed als verbouwd. Er is een soort keukenblok ingemaakt. Alle materialen moeten nog gekocht worden zoals microscopen, branders, etc. Ze hebben me beloofd snel foto's te sturen!

De school is in ieder geval heel erg gelukkig, al schaamt Anup zich er wel voor dat de dingen zo langszaam gaan in Nepal. Ach ja, we hebben alle tijd toch? Ik kreeg overigens nog heel goed nieuws over de school. De shree bagawati secondary school is de beste governmental school in de Kathmandu streek! 96% van de leerlingen is geslaagd voor hun eindexamen, terwijl het landelijk gemiddelde onder de 50% ligt. Jammer dat ik niet bij de celebration was, want als ik het mag geloven was het een groot feest!

Hier in Nederland is het ook feest: het toiletproject is immers rond! Ik wil iedereen bedanken voor de vele steentjes die zijn neergelegd voor de school in Nepal. Voorgaande keer heb ik alle supporters bij naam genoemd, echter was de lijst nog niet compleet, dus bij deze de volledige lijst: Familie van Oostrom, Familie Uitvlugt, prof. dr. Bar, Sandrijn van Stokkum, Rene Haverslag, Hiljanne van der Meer, Marieke ten Dam, Eelco de Jong, Carin Cruijsen, , Ron, Carla en Jellan van Lammeren, Linda Clijsters, Saskia Suykerbuyk, Judith Raaijmakers, Familie Raaijmakers, Familie Rip, Familie Kuiper, Familie Deneken, Mies Gerbrands, mevrouw van der Hoek, Familie van Buseck, Familie Welling, Simone van den Berge, Larah de Groot, Liedewey en Peter Voshol, C.J.H. Nijman, T. Miedema, J.P.A. van Nieuwenhuize, Dhr Wim Dictus, K.A. Kuipers, Mevrouw Modderman, Jan-Willem Grotenhuis, Biobreda, Tanja van Harn, Meneer en mevrouw van Lammeren, Mevrouw van Limbeek, Wim en Anja van Boxtel, Maaike van den Berg, Hilde Veltman, Familie Klauck en mevrouw Wouters.

Nogmaals bedankt, ook namens de Shree Bagawati Secondary School! Hopelijk op een volgende samenwerking!

Rest mij alleen nog te zeggen, geniet van deze zomer!

  • 16 Juli 2006 - 10:06

    Sandrijn:

    Super!
    Nu nog ons FFkindje en dan is het helemaal mooi!
    Keep up the good work,
    xsandrijn

  • 17 Juli 2006 - 16:38

    Carla:

    ben trots op jouw bijgedragen steentje!

  • 19 Juli 2006 - 13:36

    Kristy:

    eindelijk heb ik ook foto's van het science lab! ze zijn nog druk bezig maar de werkplanken staan in ieder geval en ook de zink wordt gemaakt!
    kus

  • 21 Augustus 2006 - 19:05

    Paul:

    Het sciencelab zag er al heel mooi uit toen ik daar wegging. Ik heb er geen foto's van gemaakt, maar Chris volgens mij wel. Dus je kan hem nog vragen als je wat wil hebben.

    en hoe zit het met die Nepal-meeting? :P

    groeten,
    NePaul

  • 29 September 2006 - 06:40

    Aline:

    Namaste! Hier bericht uit Nepal! Ik las je berichtje op mn'n site. Wat leuk om allemaal te lezen wat je daar gedaan hebt!
    Het is nu echt geweldig in Nepal, Dushain is begonnen en iedereen is in feeststemming. Zelfs de computers in ons dorp hebben thika's!

    Daag! Hoop dat je Nepal niet teveel mist!

    Namaste Aline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Kristy
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 53167

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2009 - 23 November 2009

Nepal: hier ben ik weer!

11 November 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: